Pt. I

blanka golv, ge mig blanka golv / tomma skåp / dammfria hyllor / fönster som går att öppna helt och fullt och utan fruktan / vind som berör och för evigt förför / för övrigt; vad varar evigt?

stannar tiden / om batteriet i väggklockan inte bytes i tid?

om jag finge önska / mina fingrar fångar ditt solvärmda hår / mitt i en rörelse bort från sin egen axel / (din axel) / doftar som semester i grekland på nittiotalet / salt svett solkräm / flagnad hud och främmande ljud om natten på hotellet / i stället för förföriska vindar på hemmaplan / sen om dan; vackra vykortsvyer.

den som desorienterar sig / utan vederbörlig avsaknad av karta / får gärna lämna landet nu / hälsningar kommunstyrelsen.

stannar tiden / om mina fingrar får tag i din axel / en sekund innan det absoluta slutet / du vet; domedagen vi alla väntar på / du är förbannat svår att nå.

About Samuel

Mitt liv är ingen novell / ingen roman eller antologi / dock en desorganiserad diktsamling / på gränsen mellan avant garde och Taubesk naturromantik.
This entry was posted in Ganska underbara blogginlägg. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

